De beste manier om werktijden te noteren 


Een goed tijdregistratiesysteem is de oplossing om eenvoudig en snel de werkuren van personeelsleden te registreren. Het begint met iedereen een pasje geven, een badge geven of hun telefoon laten gebruiken om via de scanner bij de deur of een app op hun telefoon aan te geven wanneer ze beginnen met werken en eindigen.  

De taak van het tijdregistratiesysteem is om met deze gegevens aan de slag te gaan. Dit systeem noteert ergens iedereen zijn tijden en daarnaast worden er dan kosten verbonden aan deze uren, het betalingssysteem aangestuurd en eventuele uren die iemand zou werken maar wat niet gebeurt is aangepast.  

Beter dan mensen van vlees en bloed  

Het systeem neemt veel taken over die voorheen door mensen gedaan werden. Het verloopt op deze manier sneller, een middagje aan de administratie werken is daardoor overbodig geworden. Doordat de administratie altijd meteen klopt, weet iedereen die in de administratie kijkt dat de informatie daar klopt en niet achterloopt. Op deze manier is de informatie uit de administratie dus altijd bruikbaar.  

Naast achterlopen komt het ook niet meer voor dat er dingen vergeten worden, waardoor de verschillende systemen verschillen van elkaar op sommige punten. Het is dan altijd een speurtocht die veel tijd kost om te achterhalen waar een fout is gemaakt.  

De urenregistratie via de telefoon  

Een manier voor het personeel om hun werktijden met het systeem te communiceren was via hun eigen telefoon. Omdat het hierbij niet noodzakelijk is dat ze zich op de werkvloer bevinden om hun urenregistratie personeel uit te voeren, is dit het meest fraudegevoelig. Toch worden ze hierdoor beperkt door het systeem en deugen de meeste mensen. Als personeel veel uren schrijft en weinig produceert valt het op den duur toch op.  

Het voordeel van de telefoon is dat er makkelijk aangegeven kan worden wat de werkzaamheden inhielden en aan welk project deze waren. Hieraan kan het systeem allerlei kosten verbinden en data over productiviteit achterhalen.  

Systeem corrigeert fouten  

Het systeem kan de fouten die werknemers maken verbeteren of datgene waar ze geen verstand van hebben aanvullen. Daarnaast worden alle systemen gesynchroniseerd door het programma.  

Je bent echter zelf verantwoordelijk voor de het eindproduct, de administratie aan het einde van de maand. het is daarom verstandig om af en toe te controleren of alles hier correct in staat. Nooit controleren zou dom zijn, het is vervelend als iemand te weinig betaald krijgt of er een verkeerde strategische beslissing wordt genomen aan de hand van de data uit het systeem.  


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *