De toegevoegde waarde van een clientvolgsysteem 


Een clientvolgsysteem is voor verschillende bedrijven echt een uitkomst. Veel bedrijven hebben bijvoorbeeld een plan, maar hebben vervolgens niet de juiste tools om hun klanten te kunnen begeleiden waardoor het geheel ontzettend onoverzichtelijk wordt en dat is voor alle partijen een groot nadeel. Door te zorgen voor een goed cliëntvolgsysteem, kun je een aantal grote problemen tackelen en kun je voor alle partijen het overzicht weer een beetje terugbrengen. Zo ontstaan er vaak minder moeilijkheden en verwarringen in de communicatie en dat is voor ieder bedrijf wel een stukje winst. Sommige problemen kun je tenslotte beter voorkomen dan dat je ze op zou willen lossen.  

Soepele communicatie tussen alle partijen 

Met een cliëntvolgsysteem kun je gemakkelijk communiceren tussen alle partijen die betrokken zijn. Wanneer jij bijvoorbeeld een klant helpt als loopbaancoach, dan kun je gemakkelijk communiceren met je klant via de tool waar je ook meteen de opdrachten in kunt delen, maar ook kun je gemakkelijk contact opnemen met bijvoorbeeld een begeleider of verzorger van de klant, zodat deze ook meteen op de hoogte is en er sprake is van genoeg transparantie in de communicatie. Daarnaast kun je als loopbaancoach contact opnemen met de opdrachtgevers van de klant, zodat ook dit in hetzelfde overzicht terechtkomt.  

Persoonlijk betrokken raken 

Zo heb je als professional in een klik alle benodigde gegevens op een rijtje en kun je gemakkelijk even de benodigde gegevens erbij pakken wanneer je een vraag krijgt van de klant of een van de betrokkene of wanneer je er even een opdracht bij moet zetten. Het is dus erg belangrijk voor de efficiëntie en ook maakt het alles een stuk persoonlijker, omdat je voor jezelf goed op een rijtje hebt wat er voor die persoon op dat moment allemaal speelt en zo wordt je zelf veel meer betrokken bij het traject, omdat het allemaal niet zo abstract meer voor jou is.  

Een toegevoegde waarde 

Het heeft dus een hoop nadelen om met zo’n systeem te werken en wanneer je vermoedt dat het voor jou en jouw bedrijf ook een toegevoegde waarde kan hebben, dan kun je altijd eens wat research gaan doen en te bekijken met onderzoeken wat er verbeterd kan worden in jouw bedrijf en hoe je dit graag terug zou willen zien in de ideale situatie. Op deze manier kom je al snel op het juiste spoor en zul je ontdekken of dit misschien het handvat is voor jouw bedrijf om je klanten beter van dienst te kunnen zijn. 


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *